ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

اهانت عمر به پیامبر (ع) و عکس العمل آنحضرت

علی(ع) فرمود: روزی از کنار عمر می گذشتم که به من گفت: "مثل محمد جز مثل درخت خرمایی که در محل زباله ای روییده باشد نیست" من نزد پیامبر (ع) آمدم و این مطلب را گفتم. حضرت غضب کرده و با همان حال غضب بر منبر امد . انصار به خاطر غضبی که از ان حضرت دیدند وحشت زده شدند و غرق در اسلحه امدند.

حضرت فرمود: چه شده اقوامی را که مرا در مورد خویشاوندانم سرزنش می کنند ؟ در حالیکه از من شنیده اند انچه در فضیلت آنان گفته ام  و همچنین فضیلت دادن خدا ایشان را و آنچه خدا به ایشان اختصاص داده که بدیها را از ایشان برده و آنان را پاک گردانیده است.همچنین شنیده اید آنچه درباره افضل اهل بیتم  و بهترین آنها گفته ام مانند سبقت او در اسلام و گرفتاریهای او در آن راه و خویشاوندی او با من و اینکه او نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسی است

  

         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد