ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

دفاع مقداد و سلمان و ابوذر از امیر المومنین (ع)

مقداد بر خاست و گفت : یاعلی به من چه دستور می دهی ؟ بخدا قسم اگر امر کنی با شمشیر میزنم واگر امر کنی خود داری میکنم . علی(ع) فرمود : ای مقداد خود داری کن و پیمان پیامبر و وصیتی که به تو کرده را بیاد بیاور.

سلمان می گوید : بر خاستم و گفتم : قسم به آنکه جانم بدست اوست اگر من بدانم که ظلمی را دفع میکنم یا برای خداوند دین را عزت می بخشم شمشیر را بر دوش می گذارم و با استقامت با آن می جنگم .آیا بر برادر پیامبر و وصیش و جانشین او در امتش و پدر فرزندانش هجوم می آورید؟ بشارت باد شما را بلا  و نا امید باشید از آسایش !

ابوذر بر خاست وگفت: ای امتی که بعد از پیامبرش متحیر شده و به سر پیچی خویش  خوار شده اید خداوند  می فرماید: ((خداوند آدم و نوح وآل ابراهیم وآل عمران را بر همه جهانیان برگزید  نسلی که از یکدیگرند  و خداوند شنونده و دانا است )). آل محمد فرزندان نوح و      آل ابراهیم از ابراهیم برگزیده و نسل اسماعیل و عترت محمد پیامبرند . آنان اهل بیت نبوت و جایگاه رسالت و محل رفت وآمد ملائکه اند . آنان همچون آسمان بلند و کوههای پایدار و کعبه پوشیده و چشمه زلال و ستارگان  هدایت کننده و درخت مبارک هستند که نورش میدرخشد و روغن آن مبارک است . محمد خاتم انبیاء و آقای فرزندان آدم است و علی وصیی اوصیاء و امام متقین و رهبر سفید پیشانیان معروف اوست  صدیق اکبر و فاروق اعظم و وصی محمد و وارث علم او وصاحب اختیار تر مردم نسبت به مومنین همانطور که خداوند فرموده : ((پیامبر نسبت به مومنین از خود شان صاحب اختیارتر است و همسران او مادران آنان اند و خویشاوندان در کتاب خدا بعضی بر بعضی اولویت دارند.)) هر که را خدا مقدم داشته جلو ببیندازید و هر که را خدا موخر داشته عقب بزنید و ولایت و وراثت را برای کسی قرار دهید که خدا قرار داده است .


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد