ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

سخنان سلمان بعد از بیعت

سلیم بن قیس می گوید به سلمان گفتم ایا بیعت کردی و چیزی نگفتی؟

او گفت بعد از انکه بیعت کردم چنین گفتم : بقیه روزگار را ضرر و هلاکت ببینید  ایا می دانید با خود چه کرده اید ؟ کار درست کردید و به  خطا رفتید با سنت انان که قبل از شما بودند که تفرقه و اختلاف می نمودند درست و مطابق انجام دادید  و از سنت پیامبرتان خطا رفتید که خلافت را از معدنش و اهلش خارج ساختید .

عمر گفت ای سلمان حال که علی (ع) بیعت نمود و تو نیز بیعت کردی هر چه می خواهی بگو  و هر چه می خواهی بکن و علی(ع) هم هر چه   می خواهد بگوید

سلمان می گوید گفتم از پیامبر (ع) شنیدم که می فرمود "برابر همه گناهان امتش تا روز قیامت و برابر عذاب همه انان بر گردن تو  و رفیقت که با او بیعت کردی خواهد بود" 

عمر گفت هر چه می خواهی بگو  آیا چنین نیست که بیعت کردی و خداوند چشمانت را روشن نساخت که علی (ع) خلافت را بر عهده بگیرد!!

گفتم شهادت می دهم  که من در بعضی کتابهایی که از طرف خداوند نازل شده  خوانده ام که تو   با اسم و نسب  و اوصافت  دری از درهای جهنم  هستی  عمر گفت هر چه می خواهی بگو  ایا خداوند خلافت را از اهل این خانه نگرفت که شما انان را بعد از خداوند ارباب خود قرار   داده اید؟

به او گفتم : شهادت می دهم از پیامبر(ع) شنیدم  که می فرمود در حالیکه درباره این  ایه از او سوال کردم که "سوره فجر ایات 25 و 26 "

"در ان روز هیچ کس را مانند او عذاب نمی کنند  و هیچ کس را مانند او به بند نمی کشند " حضرت به من خبر داد که ان تو هستی .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد