ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

ASLONASAB>>>>><<<<<<<<اصل و نسب

از نظراتتون خوشحال میشم

افشای اسرار اصحاب صحیفه ملعونه

علی (ع) فرمود : آیا کسی از اصحاب پیامبر هست که با تو در این مطلب حضور داشته ؟ عمر گفت : خلیفه پیامبر راست می گوید. من هم از پیامبر شنیدم همانطور که ابو بکر گفت .ابو عبیده و سالم مولی ابی حذیفه و معاذبن حبل هم گفتند: راست می گوید  مااین مطلب را از پیامبر شنیدیم.

علی (ع) به آنان فرمود: وفا کردید به صحیفه ملعونه ای که در کعبه بر آن هم پیمان شدید   که : اگر خداوند محمد را بکشد یا بمیرد امر خلافت را از ما اهل بیت بگیرید .

ابو بکر گفت : از کجا این مطلب را دانستی ؟ ما تو را از آن مطلع نکرده بودیم ! حضرت فرمود : ای زبیر و تو ای سلمان و تو ای اباذر و تو ای مقداد شما را به خدا و به اسلام  می پرسم آیا از پیامبر(ص) نشنیدید که در حضور شما میفرمود : فلانی وفلانی _ تا آنکه حضرت همین پنج نفر را نام برد _ ما بین خود نوشته ای نوشته اند و در آن هم پیمان شده اند و بر کاری که کرده اند قسم ها خورده اندکه اگر من کشته شوم یا بمیرم ...؟

آنان گفتند : آری ما از پیامبر (ص) شنیدیم که این مطلب را به تو می فرمود که آنان بر آنچه انجام دادند معاهده کرده و هم پیمان شده اند و  در بین خود قرار دادی نوشته اند که اگر من کشته شدم یا بمیرم بر علیه تو ای علی   متحد شوند و این خلافت را از تو بگیرند .تو گفتی :پدر و مادرم فدایت یا رسول الله هر گاه چنین شد دستور میدهی چه کنم؟فرمود اگر یارانی بر علیه آنان یافتی باآنها جهاد کن و اعلام جنگ نما و اگر یارانی نیافتی بیعت کن و خون خود را حفظ نما .

علی (ع) فرمود :بخدا قسم اگر آن چهل نفر که با من بیعت کردند وفا می نمودند در راه خدا با شما جهاد می کردم. ولی بخدا قسم بدانید که احدی از نسل شما تا روز قیامت به خلافت دست پیدا نخواهد کرد


 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام
منبع مطلبتون رو هم بنویسید که قابل برداشت باشه
متشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد